نحوه توزیع دما بر روی کره زمین
نوشته شده توسط : زپو

 نحوه توزیع دما بر روی کره زمین


 آب و هوا و تغییر آب و هوایی نقش مهمی را در شكل دادن به محیط زیست ، منابع طبیعی ، ساختارهای زیربنایی ، اقتصاد و دیگر جنبه های زندگی در تمام كشورهای جهان بازی می كند.

 

اعتقاد دانشمندان، وقوع پدیده گرمایش جهانی و تغییراقلیم اصولا" ناشی از دو علت عمده می باشد:

 -1 سیستم طبیعی كره زمین

 -2 تاثیر انسان در افزایش گازهای گلخانه ای


با مطالعه و بررسی فسیل های مرجانی دریاها و توده‌های یخچالی و ... به روشنی می توان تغییرات دوره‌ای در میزان دما و بارش، در نتیجه وقوع آتشفشانها در مقیاس وسیع، تغییر در انرژی ژئوترمال، تغییر زاویه محور كره زمین و ... طی هزاران سال گذشته را تشخیص داد كه در واقع تایید كننده افزایش دما و وقوع تغییر یا نوسان اقلیم در سیستم طبیعی كره زمین می باشد.

 

اما طی نیم قرن گذشته با افزایش گازهای گلخانه ای جو زمین (در نتیجه گسترش فعالیتهای صنعتی و استفاده روزافزون از سوختهای فسیلی) و تغییر كاربری زمین(مانند تخریب جنگلها و مراتع و ایجاد شهرها)، بصورت غیر طبیعی بر سیستم اقلیم كره زمین تاثیر گذارده شده است. در واقع با افزایش گازهای گلخانه ای در جو زمین، امواج مادون قرمز گسیل شده از سطح زمین، بیش از پیش توسط این گازها جذب شده و باعث گرمتر شدن جو زمین می گردد. گرمتر شدن جو كره زمین نیز به نوبه خود بر وضعیت اجزاء دیگر سیستم اقلیم ازجمله الگوهای بارش تاثیر گذاشته و پدیده تغییر اقلیم را موجب می شود.


خرید و دانلود  نحوه توزیع دما بر روی کره زمین






:: برچسب‌ها: نحوه توزیع دما بر روی کره ی زمین , زمین شناسی , کشاورزی , محیط زیست , رشته , شیلات , گرایش , تحقیق , دانشجویی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: